Muut tytöt taitaakin olla jo aikalailla pakkauksensa hoitanut. Mulla on vielä maanantai koko päivä aikaa. Ajatuksen tasolla tosin olen jo jotain pakannut, kun olen kirjannut ylös aina sellaisia tärkeitä juttuja, mitä pitää muistaa ottaa mukaan. Maanantaina pitää vielä tehdä jotain hankintojakin, kuten hakea loput malarialääkepakkaukset ja muuta pientä täydennystä apteekista. Kelakin tahtoo tietää, että me lähdetään kolmeksi kuukaudeksi pois. Saattavat muuten vaikka katkaista sosiaaliturvan! =D

Tunnelmat on tähän mennessä menny aika aaltoliikkeellä. Välillä on tullu itku ja sellainen olo, että ei halua lähteä. Välillä taas huomaa miettivänsä, että mitä kaikkea siellä voikaan päästä kokemaan ja tietyllä tavalla tulee sellainen jännittynyt innostus ja odotus reissua kohtaan. Onneksi ei tarvitse yksin lähteä matkaan! :) Tuommoista aaltoliikettä se on tainnut olla myös mun tulevilla matkakumppaneilla!

Myös mun ihanat ystävät on huolehtinu, että pärjään reissun päällä ja olivat keränneet mulle selviytymispakkauksen. Selvitymispakkauksen sisältönä oli: 

  • Tyttöjen itse keräämä pieni kirjanen Ghanasta ja Kumasista (Kumasi siis on se kaupunki, missä tullaan asustamaan). Ihana tietopaketti ja paljon uutta infoa mullekin, kun en juuri kouluhommilta ollut vielä ehtinyt sen enempää paikkaan tutustua
  • Matkapäiväkirja, jotta voin ihan paperillekin rustailla ajatuksia ylös. Aion ihan tosissaan myös yrittää kirjoitella jotakin, että voin sitten mummona kiikkustuolissa lukea fiiliksiä ja ajatuksia reissusta
  • Salmiakkia muutamaa eri laatua ja tietty salmiakkipurkkaa!
  • Salmiakkikossua, jotta maha pysyy kunnossa! =D
  • Savett-pyyhkeitä, että pystyy pitämään tassut puhtaana
  • Ruisnappeja, että saa lievitettyä ruisleivän tarvetta
  • Suklaata, ettei koti-ikävä painas niin kovasti
  • Ja sitten vielä pieni pussukka, jossa on muutamia matkalla suurella todennäköisyydellä tarvittavia tarvikkeita, kuten nenäliinoja, pyykinpesujauhetta ja laastareita!

 

 

Kiitos ihanat! Kyllä mä noilla tavaroilla jo pitkälle pääsen! Ja saatan salmiakkikossusta tarjota hömpsyt mun matkatovereillekin! =D

Eipä sitä vielä varmasti edes kunnolla tajua lähtevänsä. Ehkä sitten se on todellisimman tuntuista, kun istuu lentokoneessa, nokka kohti Länsi-Afrikkaa!

Ghana, here we come!!

-Susanna